lunes, 27 de noviembre de 2006

Claudio Boada

Claudio Boada ejerció de consejero áulico de varios gobiernos. Lo fue de los ministros económicos del tardofranquismo, de Suárez, de Boyer, e incluso se dice que de alguno más reciente. Pasó por la Presidencia de Renfe, del INI, del Banco Hispanoamericano y fue patrono de la Fundación Príncipe de Asturias. En el Hispano, nos otorgó un préstamo de tesorería al Ayuntamiento de Oviedo al llegar yo a la Alcaldía pues no podíamos pagar la nómina. ¡Cómo estaban las cosas! Para sorpresa de algunos, pudimos devolverlo dentro del año. Los sucesivos concejales de Hacienda Enrique Pañeda y Avelino Viejo hicieron maravillas, para lo que contaban con unos compañeros y unos funcionarios honrados y «rigorosos», como escribía Ortega.

Tuve el honor de mantener con Claudio una buena relación y escucharle varios consejos de auténtico maestro. Así, su preocupación por el excesivo endeudamiento de los ayuntamientos españoles «no es cuestión que afecte sólo al municipio sino al país». Años después alabó que Oviedo tuviera una política económica modélica.

La última vez que le vi fue en la exposición madrileña de una magnífica pintora, Sofía Gandarias, que hacía un homenaje a las víctimas del 11-M. Sofía tiene colgado en el Parlamento europeo un gran retrato de Yehudi Menuhin en lugar destacado y encontradizo. En aquellos días, empezábamos a debatir dos opas que tuvieron largo recorrido y por las que hube de intervenir parlamentariamente, en algunos matices a favor y en otros en contra de la inefable comisaria Kroes: la de Mittal Steel sobre Arcelor y la de E.On sobre Endesa.
Claudio me sentenció en seguida: «No tenéis razón en una defensa numantina de la antigua Ensidesa. Tal y como están las cosas, Mittal pagará más y se la llevará sin que se pueda oponer que se trata de un sector estratégico. Tampoco se paralizará la operación por la libre competencia; en cambio, sí tenéis que defenderos en la electricidad y la energía como hacen otros países». Pasados unos meses, con el zigzagueante camino de directivas, ofertas y contraofertas, me siguen siendo de actualidad sus breves palabras.
Arcelor fue absorbida; pero la intromisión de E.On y del Gobierno alemán continúan dando coletazos y respuestas.

14 comentarios:

Anónimo dijo...

Siguen les encuestes aneciando na caida 'l votu nes autonómiques.
Muncho d'ello ye lo de tar a la escontra de la oficialidá de la llingua
¿Nun hai xente intelixente dientro del PSOE d'Asturies?

Probe Asturianín (de la tierra de Masip) dijo...

Bono, a min naide aínda me retrucó sobro la llinga. ¿Que ye ho? ¿Por qué a la FSA-y fiede tanto esti tema?

¿Por qué asocien asturfalante con "nacionalista-separatista"?

¿Por qué la FSA usa la llingua y la cultura asturiana de colchón políticu, cuando-y pruye?

¿Somos los asturfalantes ciudadanos de segunda, non equiparables a vascos, catalanes, gallegos, navarros, valencianos y baleares?

¿Qué escuros intereses mueven al so partíu nesta cruzada particular pa colo asturiano?

falense dijo...

¡Mianica! este blog como se nota que nun é Asturias, ¿eh?

Se fora Asturias unviaba Areces á súa nova Policia y pidía os carnés á tola xente. Ou denunciabayes.

A pregunta dos compañeiros sigue nel aire, peró agora tamén na fala.

Anónimo dijo...

que llastima si cumplense les encuestes, pero bono caun tien lo que merez. Pesima politica(PSOE)Baxen.
Soi d'izquierdes y progresista, dalgún collaciu vuesu debía camentar si ye l,o mesmo que ye o vase al otru llau

Anónimo dijo...

Querido compañero Antonio:

A los del bable, ni agua. Los mensajes que cuelguen en tu blog deberías de quitarlos.

Pepe Blanco, por ejemplo, se reserva el "derecho de admisión" de comentarios, que pasan primero de colgarlos, por sus manos.

Ya se sabe, los del fundamentalismo "bable" son una secta de terrorista, que esconden un macabro proyecto nacionalista, y quieren imponer una lengua que solo hablan cuatro paletos, y que nadie entiende.

¡Qué te voy a contar a ti, amigo! Se debería cerrar la costosa academia de la lengua asturiana -una "llingua" es una lengua inferior categoría que una lengua,

Además, el PP asturiano parece que está empezando a integrar desalmados nacionalistas y bablistas en sus filas, pero nosotros nos mantendremos firmes y no cederemos NUNCA, aunque salgan en procesión por Oviedo 500.000 energúmenos pidiendo "oficialidá" ¿De qué? ¿Es el bable una lengua acaso? ¿Es el bable una lengua como pueda ser el catalán, el vasco o el gallego? la respuesta es NO.

Querido Antonio Masip, con esto me gustaría zanjar el asunto de la "llingua", asunto que por desgracia está tan de moda en los blogs de la próxima alcaldesa de Oviedo, Paloma Sainz y en este, tu blog.

A los del Bable, ni agua, como ya he dicho antes, ya que coaccionan la opinión pública, la libertad de expresión y en definitiva la unidad de España

Nun tiengo dijo...

jojojojojo, la unidá d'España diz esti... vaya avería!!!!

La esfoyaza dijo...

L'anónimu esi que diz tar escontra l'asturianu creo que sí que ye un troll. Nin casu.
L'asturianu ye una llingua, como pue selo'l catalán, gallegu o castellanu. Dexar pa prau una llingua como la nuesa (yá taba equí enantes que la castellana) ye (sería) ún de los gravísimos errores CULTURALES de tolos tiempos n'España. Informase sobre lo que ye la llingua asturiana (historia, sociollingüistica, dominiu, aceutación...) creo que ye la obligación de cualquier políticu. Facer discursos prexuiciosos ya interesaos (¿cómo se puede negar un drechu llingüísticu amparáu pola constitución?) como los de la FSA glaya al cielu. Si la llingua asturiana muerre, téngolo claro, sobre los políticos d'anguaño pesarán toles culpes.

Un socialista a pesar de todo dijo...

Un leal consejo
Yo borraría el mensaje que comienza con lo de Querido Compañero Antonio porque como algún socialista normal (es decir ajeno al núcleo dirigente de la FSA) lo lea el ridículo de la dirección del PSOE en Asturias va ser mayúsculo e internacional
Sinceramente para el bien del partido, lo borraría

Anónimo dijo...

Pero si ye la pura verdá, ye tola realidá qu'espeyen los periodicos asturianos (LNE, LVA, El Comercio), y la TPA, nel so día a día al rodiu l'asturianu y la FSA.

Esto, queríos amigos, ye'l Día a día del PSOE n'Asturies cola llingua. El PSOE borrará esi mensaxe, que ye, de xuru, el discursu de Javier Fernández o Fernando Lastra.

Tapecer eso sedría mui hipócrita, ¿verdá Antonio? Anda, ¿porque nun dices agora que s'arimen les elleiciones dalgo? Fala d'imposición o de fomentos d'un intentu de nacionalismu tapecíu de xeitu, seique, "conspiranoicu"...

Agora que'l PPdAst ta moviendo ficha col tema l'asturianu, la reaccionaria FSA (polo menos pa col tema la llingua, que caltién en gran medida'l discursu franquista) ta que nin gurguta...

El PPdAst fichó a Felechosa, un hestóricu del nacionalismu asturianu, y pa enriba diz que va entrar en negociaciones col CAO. La FSA va quedar sola na so particular batalla escontra la llingua d'Asturies... y va perder el feudu socialista por antonomasia, Asturies

Anónimo dijo...

L'asturianu Llingua oficial BASTA YA DE OPRESION, Y DE DISCRIMINACIÓN.

El asturiano tiene que tener tantos derechos como el castellano o el catalan, no se puede ser progresista y de izquierdas y luego relegar a una lengua a segunda categoría de andar por casa.

Si yo quiero dirigirme al principado en asturiano o que mis hijos se eduque en mi lengua porque no tengo derecho?? Porque se tienen que educar en la del imperio si en mi casa somos todos asturianos hablamos asturiano de tod la vida y nuestra lengua no tiene los mismos derechos que la de los castellanos que nos imponeis desde pequeños en la escuela??

Basta ya de discriminación.

OFICIALIDA!!!

Anónimo dijo...

Eso no es ser progresista claro. La postura de exterminio de la lengua asturiana por algunos sectores es, finalmente, comparable a la que el 3r Reich mantuvo con el pueblo judío.

Aunque parezca un comentario muy duro, es así. Si se niega su uso a la administración (esto es la oficialidad de la lengua) la lengua se muere. La FSA, negando la oficialidad, niega la lengua asturiana, la está matando, y son los principales responsables de ello

Anónimo dijo...

Si lo que está haciendo el PSOE con el asturiano en Asturias lo hiciera el PP en cualquier otra autonomía con cualquier otra lengua (o los nacionalistas con las suyas imponiendolas sobre el castellano) ardería troya...

Raúl Segura dijo...

Me parece que este no es un lugar de entablar un debate de esta dimensión...por llamar debate a lo que estais haciendo. En mi opinión la regeneración de una lengua siempre es algo positivo para el conjunto de la sociedad. Ahora bién, cuando esto acaba en la "lengua de unos pocos" mal vamos. Será el conjunto de la sociedad la que decida si se normaliza de algún modo o no. Pero repito no creo que sea el lugar más indicado para lanzar los trastos a la cabeza con el pretexto del todo vale por una "lingua".
Saludos.

La esfoyaza dijo...

Esi ye'l problema, raúl segura, que vosotros y xente a la escontra la llingua asturiana considera l'asturianu la "lengua de unos pocos" cuando en realidá ye la llingua de tolos asturianos. Que yo nun tenga un horreu nun quier dicir que nun quiera que la xente que los tien los conserve. Esi discursu d'imponer unos pocos una llingua «inventada» (quedé ablucáu colo de «regeneración» d'una llingua) a los demás ye una falacia. La llingua ye de toos y toes, y la oficialidá ye poder que los que QUIERAN puean facer usu d'ella llibremente, nun ye imponer. Y el tema ye de base, que nun queréis oyer nin lleer los estudios sociollingüísticos qu'hai fechos, que lo que SOFITÁIS en Cataluña o Galicia, equí vos paez una imposición, que lo que proclamáis dende Madrid de que'l billingüísmu ye daque bono pa la sociedá, equí vos lo pasáis pel forru de los coyones callando llueu como afogaos. Eso ye lo que pasa. Que tenéis un doble raseru que da noxu.
Mesmo qu'acabar coles barreres arquiteutóniques nos edificios públicos nun ye una cuestión opinable de si se ye mayoría o non, la oficialidá de la llingua asturiana hai que declarala oficial, al marxe de quién, cuántos o ú se fale. Ye una cuestión de drechos llingüísticos sofitaos por muérganos internacionales (que tamién vos pasáis pel forru los coyones). Y ye asina. Los PSOE-FSA facéis una política bien diferente dependiendo d'ónde teáis. En Cataluña o Galicia gobernáis con independentistes nacionalistes, y equí faláis del mieu que vos da'l nacionalismu. Esa ye una actitú hipócrita. Vosotros politizáis la cuestión, cuando l'asturianu ye enantes de too, un elementu de la bayura cultural que tenemos n'Asturies.